Müzik tarihinde “kastrat” denildiğinde akla gizemli ve son derece merak uyandıran, kimi tarihçiler tarafından “cinsiyetsiz ya da meleksi olarak” adlandırılan şarkıcılar gelmektedir. Bu şarkıcılarla ilgili günümüze ulaşan bir takım görsel kaynaklar ve tek bir ses kaydından başka hiçbir veri yoktur. Yüzyıllar öncesine dayanan ancak Barok Dönem’de en üst seviyeye ulaşan kastrasyon işlemi sonucu binlerce erkek çocuğun hayatını kaybetmesi, bu işlemin bir nevi katliam olduğunu gösterir. Sesleriyle döneme damga vuran kastratlar, kendi dönemlerinde neredeyse kutsallaştırılmışlardır. İnsanlık dramı olmasına rağmen bir döneme damgasını vurmuş olan kastratlarla ilgili günümüzde bile hala aydınlanmamış birçok nokta bulunmaktadır. Tarihte cinsiyetsiz olarak tanımlanmış olan kastratlar, bulundukları yüzyılı hem vokal virtüöziteleri hem de performans sırasındaki sıra dışılıklarıyla (kostüm, sahne duruşu vs.) tümüyle etkileri altına almışlardır. Kastratların eğitim sistemi de son derece zorlu ve disiplinlidir. Kastratlara özel eğitim veren okullar Napoli başta olmak üzere bütün İtalya’da son derece yaygın ve popüler olmuştur. İtalya başta olmak üzere birçok ülkede büyük talep gören bu şarkıcıların dönemi, XIX. yy.’la birlikte ellerinden istemsizce hayatları alınmış olan binlerce masum çocuğun uğramış olduğu insanlık ayıbına tepkilerin büyümesiyle son bulmaya başlamıştır. Bu araştırmayla hem Barok Dönem içinde kastrat şarkıcıların performanslarıyla ilgili detaylar ele alınmış hem de yüzyıllar boyunca süregelmiş olan insanlık dışı durum her yönüyle aktarılmaya çalışılmıştır.
When "castrato" is mentioned in music history, mysterious and extremely intriguing singers, called "genderless or angelic" by some historians, come to mind. There is no data about these singers other than several visual sources and a single recording that has survived. The death of thousands of male children as a result of the castration process, which dates back centuries but reached its peak level in the Baroque Period, shows that this process was a kind of massacre. Castrati, who left their mark on the period with their voices, were almost sanctified in their own time. Despite being a human drama, there are still many unenlightened points about the castrati, who left their mark on an era. Castrati, who were defined as genderless in history, completely influenced the century they were in, both with their vocal virtuosity and their extraordinary performance (costume, stage posture, etc.). The education system of the castrati is also extremely demanding and disciplined. Academies which educate castrati in particular have been extremely common and popular in Italy, especially in Naples. The era of these singers, who were in great demand in many countries, especially in Italy, began to end with the growing reactions to the shame of humanity suffered by thousands of innocent children whose lives were involuntarily taken from them in the 19th century. With this research, both the details of the performances of castrated singers in the Baroque Period and the inhumane situation that has continued for centuries have been tried to be conveyed in all aspects.