Ahu Antmen’in derlediği bu kitapta feminist eleştirmenler tarafından yazılan makaleler ataerkil bir toplumda sanat tarihinin nasıl erkek egemen bir bakış açısına göre şekillendiğini ve bu bakış açısını değiştirmek üzere verilen aktivist mücadeleyi ifade etmektedir. Kitabın sunuş bölümde sanat dünyasının alışılagelmiş kalıplarını yok etmek için bir araya gelen Amerikalı feminist sanatçı grubu Gerilla Kızlar’ın sanat alanındaki ayrımcılığın görünür kılınmasına yönelik eylemleri ele alınmıştır. Kitabın ikinci bölümünde Linda Nochlin’in ‘büyük sanatçı’ kavramına eleştirel bir bakış açısı getiren “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok?” adlı makalesine yer verilir. Üçüncü bölümde Nanette Salomon’un sanat tarihinde ‘normal’ sayılan seçkileri şüpheli hale getirecek yeni stratejiler sunan “Sanat Tarihi Kanonu” ve “Dışlama Günahları” adlı makaleleri yer alır. Dördüncü bölümde Griselda Pollock’un ataerkil sanata olan bakışı değişime uğratacak bir eleştiri sunan “Modernlik ve Kadınlığın Mekanları” adlı makalesine yer verilir. Judith Barry ve Sandy Flitterman-Lewis’in “Metin Stratejileri ve Sanat Üretiminin Politikası” makalesinin yayınlandığı beşinci bölümde kadın sanatına değinilir. Mary Kelly’nin “İmgeleri Arzulamak/ Arzuları İmgelemek” makalesine yer verildiği altıncı bölümde kadının arzu nesnesine indirgenmesi eleştirilmektedir. Kitabın yedinci bölümünde Antmen, Laura Mulvey’nin sanata sorgulayıcı bir eleştirel tavır getiren “Görsel Zevk ve Anlatı Sineması” makalesine yer verir. Son bölümde de Amelia Jones’un kadın bedenini yücelten performans sanatını irdeleyen “Beden Sanatı; Özneyi Sahnelemek” adlı makalesi yer alır. Bu makalelerde sanat tarihine getirilen eleştirel feminist bakış açıları reklam sanatına uyarlandığında ise reklamcıların profilini çizdiği kadın imgelerinin sanat tarihindeki kadın imgeleriyle benzerlikler taşıdığı görülmektedir. Makalede ayrıca eleştirel feminist bakış açısıyla reklamlardaki kadın imgeleri değerlendirilecektir.
Compiled by Ahu Antmen, the articles written in this book by feminist critics state how the history of art is shaped according to a hegemonic masculine point of view in a patriarchal society and the activist struggle that is given in order to change this point of view. In the introduction part of the book the actions taken by the American feminist artist group Guerilla Girls, who came together to give an end to the conventional frames of the art world in order to visualize the discrimination in art are discussed. In the second part of the book the article of Linda Nochlin called “Why Have There Been No Great Female Artists?” is given place. In the third part Nanette Salomon’s articles of “The Art Historical Canon” & “Sins of Omission” take place which offer new strategies to make the so called ‘normal’ compilations dubious. In the fourth part the article of Griselda Pollock called “Modernity and the Spaces of Femininity” is given place which offers a critique that will transform the opinion towards the patriarchal art. In the fifth part the article of Judith Barry and Sandy Flitterman-Lewi, “Textual Strategies and the Politics of Art making”, is published which discusses the art of women. In the sixth part Marry Kelly’s article called “Desiring Images/ Imaging Desire” takes place, which criticizes reducing woman body to an object of desire. In the seventh part Antmen gives place to Laura Mulvey’s “Visual Pleasure and Narrative Cinema” article which brings a inquisitorial and critical view to the art. In the last part Amelia Jones’ article, “Body Art: Performing the Subject”, takes place which focuses on the performance art that transfigures woman body. When we adapt the critical feminist point of view regarding art history to the advertising art similarities are observed among the profile of women images. In the article the women images in the advertisements will also be evaluated from the critical feminist point of view.