Lyudmila Ulitskaya Rus postmodernist kadın edebiyatının en önemli temsilcilerinden biridir. Ulitskaya’nın yirminci yüzyılın ikinci dönemine denk gelen yazarlık yaşamında, kendi ülkesinden önce Batı ülkelerinde okuyucunun hayranlığını kazandığı ve bununla birlikte birçok yabancı kuruluş tarafından ödüllendirildiği görülür. Fransızların Medici ödülü, İtalyanların Penne ve Guisippe Acerbi ödülleri bunlardan bazılarıdır. Yahudi asıllı bir yazar olan Ulitskaya’nın eserlerinde Rus Edebiyatını temsil eden eserlerde alışık olduğumuz ideolojik konulara rastlanılmaz. Günlük yaşamda, sıradan olan ve geçmişten günümüze insanlık tarihinde yaşanmış ve hala yaşanan belli başlı temalara ve konulara değinir. Bu nedenle de edebi sanatını “sessiz edebiyat” olarak tanımlar. Söz konusu temalar ağırlıklı olarak farklı etnik gruplara mensup kadın figürler üzerinden ele alınır. Ancak eserlerindeki kadın figürlerin, feminist düşüncelerle kaleme alınmadığı dikkat çeker. Bu nedenle de klasik Rus edebiyatının çizgilerini koruduğu düşünülür. Ulitskaya’nın edebi sanatındaki bir diğer önemli özellik de eserlerinde mitolojik unsurların yer almasıdır. Yirminci yüzyıl kadın edebiyatında genel anlamda dikkat çeken bu özellik, mitolojik figürlerin ve olayların toplumsal şartlara ve ihtiyaçlara göre yeniden yorumlanması olarak tanımlanabilir. Yazarın“Medeya ve Çocukları”(Medeya i yiyo deti) olarak Türkçe’ye çevrilen romanında da söz konusu özelliğin varlığı dikkat çeker. Romana adını veren baş figür Medeya’nın, Yunan mitolojisindeki Medeya figürünün farklı bir yorumu olduğu düşünülmektedir. Ulitskaya yarattığı Medeya figürü ile 20.yüzyıl Rus toplumsal yaşamında ihtiyaç duyulan aile ve ailede kadının önemine vurgu yapar. Her iki figür arasında bazı temel benzerlikler yer almakla birlikte yaşam felsefesi açısından temel farklılıklar dikkat çekicidir. Bu çalışmada, mitolojik Medaya figürü ile roman kahramanı Medeya Mendes Sinopli arasındaki benzerlikler ve farklılıklar ele alınacaktır. Ayrıca hangi etnik gruba mensup olursa olsun, Ulitskaya’nın Medeya figürü üzerinden kadın dünyasına bakışı ortaya çıkarılmaya çalışılacak ve çoğulcu yöntem izlenecektir.
Lyudmila Ulitskaya is one of the most important representatives of Russian postmodern women's literature. Ulitskaya's works dating from the second half of the twentieth century have earned more readers' admiration in the Western countries than in the author’s own country and have been rewarded by many foreign institutions. The Medici Prize (France), the Penne Prize (İtaly) and the Guisippe Acerbi award are some of them. In the literary works of Ulitskaya, a Jewish writer, there are no ideological subjects we are used to encounter in the works representing Russian literature. They refer to the certain themes and topics that have been universal throughout the course of humans’ history and everyday life. For this reason, her literary art is defined as "silent literature". The themes mainly deal with female figures belonging to different ethnic groups. However, it is notable that her female figures do not have feminist ideas. For this reason, her works are considered to have features of classical Russian literature. Another important characteristic of Ulitskaya's literary works is the presence of mythological elements in them. This feature, which attracts attention in the 20th century women's literature, can be defined as reinterpretation of mythological figures and events according to social conditions and needs. In the novel "Medea and her children" translated into Turkish, the presence of this feature is obvious. Medea, the main character whose name is used as the name of this novel, is thought to be a different interpretation of the Medea, Greek mythology figurine. Ulitskaya with the help of created Medea emphasizes importance of the family and the woman in the family needed in the 20th century Russian social life. There are some basic similarities between these two figures, but the main differences regarding life philosophy are striking. In this study, similarities and differences between the mythological Medaya figure and the novel hero Medea Mendes Sinopli are discussed. In addition, Ulitskaya's view of the woman, regardless of ethnic groups , was revealed within changing understanding of social life.