Geçmişten günümüze değin kadın ve sanat ilişkisi toplumsal ve ekonomik gelişmelerle paralellik göstermiştir. Bu yapı içerisinde değerlendirilen kadına yönelik şiddet konusu tüm dünyada ve ülkemizde yaygın ve önemli toplumsal sorunlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Resim sanatında kadın bedenine yönelik şiddet kimi zaman fiziksel şiddetin görsel temsili iken kimi zaman kadın bedeninin tüketim nesnesi olarak konumlandırılması biçiminde karşımıza çıkabilmektedir. Çalışmanın amacı; Kadına yönelik şiddet türlerinin Çağdaş Türk resim sanatına yansımalarını ve bu durumun sosyo-ekonomik nedenlerini tartışmaktır. Bu çalışma nitel bir araştırma olup; betimsel-tarama yöntemiyle yapılandırılmıştır. Bilgiler literatür taraması yoluyla toplanmıştır. Bu değerlendirmelere dayanarak seçkili örneklem yöntemi ile seçilen 8 adet eser incelenmiştir. Seçilen Eserler; Şükran Moral, İsmet Doğan, Kezban Arca Batıbeki, Nil Yalter , Huri Kiriş ve Nur Koçak adlı sanatçılara aittir. Kitle iletişim araçlarının da etkisiyle hızla yaygınlaşmış, kolay algılanan güncel sanat ürünlerinin önemli bir bölümünde; kadına yönelik bu tutumlar, aynı zamanda sanatta seçme hakkını ortadan kaldırmış ve tıpkı popüler kültür gibi bireylere dayatılmıştır. Bu durum kadına yönelik bir tür psikolojik şiddet oluşmasının yanı sıra, şiddeti tetikleyici bir unsur olarak da karşımıza çıkmaktadır. Sanatsal üretimdeki yeni dinamikler ve sanatsal tüketimin belirleyenleri de bu şiddetin kaynağını oluşturmaktadır.Çalışmanın bulgularında, kadına yönelik şiddetin, farklı formlarda sanat eserlerine yansıdığı ortaya konulmuştur. Sanatçılar kadına yönelik şiddeti konu edinebilmekte, sanatçı özne ve alımlayıcı özne bağlamında bireyler kadına yönelik şiddet görebilmektedir. Araştırmada varılan sonuçlara dayalı olarak öneriler sunulmuştur.
From day to day The relationship between women and art is in parallel with social and economic developments. The concept of violence against women evaluated in this structure confronts as one of common and important social problems in all over the world and our country. Violence against the female body is a visual representation of physical violence, but sometimes it can be confronted in the form of positioning the female body as a consumption object. Aim of this study is to discuss The reflection of the types of violence against women on contemporary Turkish painting art. In additon, the socio-economic reasons for this situation will be examined.This research is qualitative and carried out in a descriptive way. The data are collected by examining the literature.In the light of the information collected, paintings (8 artworks) have been analysed by using the homogeneous sampling method. Selected Works; Thanks giving Moral, Ismet Dogan, Kezban Arca Batıbeki, Nil Yalter, Huri Kiris and Nur Koçak belong to artists. n an important part of the rapidly-spreading, easily perceived contemporary art products with the influence of mass media; These attitudes towards women have also lifted the right of choice in art at the same time and are imposed on individuals like popular culture. This situation, in addition to the occurrence of psychological violence towards women, is also a reaction to violence as a trigger. New dynamics in artistic production and determinants of artistic consumption are also sources of this violence.The outcome of our study establishes that various forms of violence against women are reflected in works of art. Artists can choose violence against women as a subject and, as a result, artists and spectators collude in this violence. Some suggestions have been presented according to the outcome of the research. The importance of this research is in its emphasis on the problem and its contribution of a novel discussion of the issues.