Dünyanın kendince var ettiklerinin en başında şüphesiz mitler, anlatılar, arketipler diyebileceğimiz insan tortuları vardır. Yeryüzünü anlamaya korkarak başlayan insan kendince rahatlama biçimleri geliştirmiştir. Önce dünyayı sonra kendisini keşfetmesi olgunlaşma serüveninde oldukça önemlidir. Bütün yenileşme biçimlerine rağmen mitik değerlerin peşinde olması ise açıklanması zor bir durumdur. İnsanlığın ortak değerleri, ortak bilinç dışı bir anlamda insanı mite tekrar tekrar yöneltmektedir. Farklı isimler ve biçimlerde olsa da mit insan sözüne bir özgürlük getirmektedir. Uzun yılların birikimi bütün kültürlere kaynaklık etmektedir. Yaşayan, düşünen, üreten insanın yaklaşık değerleri adını en çok mitik malzemeyle tanımlamıştır. Türk şiir geleneği farklı zaman dilimlerinde ve farklı biçimlerde mitosu kullanmıştır. Erken dönemlerde tercümeler biçiminde başlayan bu yakınlık sonrasında özellikle şiirde daha işlevsel bir hal almıştır. Cumhuriyet şiirimizin sağlam bilinçlerinden olan “Behçet Necatigil” şiiri de mitolojinin farklı yansımalarını sıkça kullanmıştır. Ağırlıklı olarak Yunan Mitolojisi’ni benimseyen şair sözünün imge yüklerine önemli bir katkı sağlamıştır. Geniş bir kültür birikimine sahip olan “Necatigil” Türk mitolojisi, Batı mitolojisi ve dini kültür kaynaklarından aldığı birçok malzemeden yararlanmış ve evrensel formlar içerisinde kendi şiir evreninde kullanmıştır. Burada dikkat çeken en önemli nokta yukarıda da değinmeye çalıştığımız gibi ortak yapılara ulaşma niyetidir. Mitin evrensel yapısı şairin evrenselleşme niyetleriyle birleşmiştir. Bir anlamda “Necatigil” şiiri dünya şiiri olma niyetinde bu evrensel formları kullanmıştır.
At the very beginning of what the world has in itself, there are undoubtedly myths, stories, archetypes of human souls. The person who started by fearing the meaning of the earth has developed the ways of relieving himself. Exploring the world first, then, is very important in the adventure of maturity. Despite all forms of innovation, the pursuit of mythic values is a difficult situation to explain. The common values of man, the common unconscious sense of the person repeatedly points to the mite. Though in different names and forms, myth brings a liberty to man's word. The accumulation of many years is the source of all cultures. The approximate values of a living, thinking, producing person are best defined by their mythic material.Turkish poetry tradition has used mythology in different time periods and in different forms. This closeness, which started in the form of translations in the early periods, became more functional especially in poetry. The Behçet Necatigil poem, one of the strong consciousness of the Republican poetry, frequently used different reflections of mythology. The poet, who mainly embraced Greek mythology, made an important contribution to the image burden. Necatigil, which has a wide cultural background, has benefited from many materials from Turkish mythology, Western mythology and religious culture sources and used it in its own poetic world in universal forms. The most important point that draws attention here is the intention to reach common structure as we tried to mention above. The mythic universal structure is combined with the poet's intention to universalize. In a sense, Necatigil has used these universal forms in the intention of poetry world poetry.