İlhami Çiçek, Cumhuriyet dönemi Türk şiirinde üslubu, sözcük seçimi, duyarlılığı ve idealleriyle çağına tanıklık eder. Çocukluğunda halk âşıklarının deyişleriyle beslenen ve klasik şiire hâkim olan Çiçek, şiirlerinde gelenekle moderni harmanlayan bir şairdir. Lise yıllarında Adımlar Dergisi’nin düzenlediği şiir yarışmasında “Otel Odası” başlıklı şiiriyle birinci olan Çiçek, Erzurum’da Edebiyat Fakültesini bitirir ve şiir sanatına duyduğu ilgiyi eğitim hayatıyla geliştirir. Nuri Pakdil’in yönettiği Edebiyat Dergisi’nin şairlerinden biri olan İlhami Çiçek’in ölmeden kısa süre önce “Satranç Dersleri” şiiri kitap olarak yayımlanır. Düzyazının mantıksal bir düzlemde seyrettiğini şiirin ise “iç serüvenimizin saydam bir parçası ve yoğunlaşma hali” olduğunu düşünen şair, yaşamın da şiirde yoğunlaşmış olarak karşımıza çıktığını söyler. Bu bağlamda Çiçek’e göre şiir görünen gerçeği aşarak öz’ü örten her şeyi kırar ve tutkuya dönüşür. İkinci Yeni şiirinin “imge, canlandırma, yadırgatma, alışılmamış bağdaştırma” gibi özellikleriyle şiirlerini kaleme alan şair, şiirlerinde geçmişi ve geleceği bir bütün olarak görür ve bireyin içinde bulunduğu trajediyi ifade ederken aynı zamanda evrensel bir trajediyi de dile getirir. Bu sebeple onun şiirlerinde imge ve sembollerin ardına gizlenmiş “çatışma, yalnızlık, yabancılaşma, terk edilmişlik, hüzün” gibi temalar ağır basmaktadır. Bu çalışmada İlhami Çiçek’in şiirleri içerik çözümlemesine tabi tutularak onun şiirlerinin anlam dünyası açıklanmaya ve böylece şairin şiir poetikasına katkı sağlanmaya çalışılmıştır.
İlhami Çiçek witnessed his era in Turkish poetry with his style, word choice, sensitivity and ideals. Feeded by the words of folk lovers in childhood and Çiçek, who dominates classical poetry, is a poet who blends tradition with modern in his poems. Çiçek, in his high school years, won the first place in his poetry contest titled "Otel Odası" (The Room of the Room). He graduated from the Faculty of Literature in Erzurum and developed his interest in the art of poetry with his educational life. Shortly before his death, one of the poets of Literature Magazine directed by Nuri Pakdil, İlhami Çiçek's poem in “Satranç Dersleri” (Chess Lessons) is published as a book. Poet who thinks that prose follows a logical plane and thinks that it is a transparent part of our inner adventure and a state of concentration, tells us that life appeared as concentrated in poetry. In this context, according to Çiçek, the poem breaks beyond the visible reality and breaks everything covering the essence and turns into passion. The poet who writes his poems with features such as bir image, animation, contradiction, unconventional reconciliation. Of the Second New poem, sees the past and future as a whole in his poems. While expressing the tragedy of the individual, it also expresses a universal tragedy. For this reason, his poems outweigh themes such as conflict, loneliness, alienation, abandonment, sadness hidden behind images and symbols. In this study, the poem of İlhami Çiçek was subjected to content analysis and the world of meaning of his poems was explained and thus, he contributed to poet's poetry poetics.