MÜZİK EĞİTİMİ BİLİM DALI LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARINA ÖĞRENCİ KABUL SÜREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Author :  

Year-Number: 2021-Year: 14 - Number: 86
Yayımlanma Tarihi: 2021-09-27 15:26:26.0
Language : Türkçe
Konu : Güzel Sanatlar Eğitimi
Number of pages: 21-46
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Müzik eğitiminde önemli bir yere sahip olan lisansüstü müzik eğitimi, Türkiye’de üniversitelerde faaliyet gösteren enstitüler bünyesinde gerçekleştirilmektedir. Müzik eğitimi alanında yüksek lisans ve doktora programları pek çok üniversitede bulunmaktadır. 2020 yılında ortaya çıkan Covid-19 pandemisi sonrasında yaygınlaşan uzaktan eğitim-öğretim faaliyetleri lisansüstü eğitimi de kapsamaktadır. Bu programların öğrenci alım süreçleri de bu durumdan etkilenmiştir. Üniversiteler bu süreçlerde çeşitli yollar izlemektedirler. Bu araştırmada Türkiye’deki üniversiteler bünyesinde faaliyet gösteren enstitülerin öğrenci kabul süreçleri, “hizmet verdikleri program türleri, bağlı oldukları enstitüler, öğrenci kontenjanları, öğretim üyesi sayıları, başvuru şartları, ön değerlendirme süreçleri, sınav türleri, sınav içerikleri, yerleştirme durumları ile kullandıkları teknolojiler” değişkenleri bakımlarından incelenmiştir. Betimsel tarama yöntemi kullanılarak Türkiye’deki 36 üniversitede hizmet veren enstitülerin 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz ve bahar yarıyılları lisansüstü öğrenci kabul süreçleri değerlendirilmiştir. Literatür tarama yöntemi ile lisansüstü müzik eğitimi programlarının uzaktan eğitiminde kullanılan uygulamalar saptanmış ve çeşitli yönleriyle irdelenmiştir. Pandemi koşullarında oluşan acil uzaktan eğitim uygulamalarıyla ilişkili olarak üniversitelerin müzik eğitimi bilim dalı lisansüstü programlarına öğrenci kabul sürecinde, enstitülerin daha çok eğitim bilimleri kapsamında olduğu, güz yarıyılında bahar yarıyılına göre daha fazla öğrenci kontenjanı ilân edildiği, başvuru şartları ve değerlendirme süreçlerinin üniversiteler arasında farklılıklar gösterdiği, bilim sınavı/mülakatlara ilişkin üniversitelerin internet sayfalarında çoğunlukla ayrıntılı bilgilere rastlanmadığı sınav süreçlerinin daha çok yüz yüze gerçekleştirildiği, sadece 2 üniversitenin teknolojik uygulamalardan yararlandığı görülmektedir.

Keywords

Abstract

Postgraduate music education, which has an essential role in music education, is carried out within the institutes operating in universities in Turkey. Master's and doctorate programs in music education are available in many universities. Distance education-teaching activities, which became widespread after the Covid-19 pandemic in 2020, also include postgraduate education. The student matriculation processes of these programs were also affected by this situation. Universities follow various paths in these processes. In this research, the student matriculation processes of the institutes operating within the universities in Turkey examined in terms of “types, types of programs they serve, student quotas, number of faculty members, application conditions, pre-evaluation processes, exam types, exam contents, placement situations and technologies they use” variables. The graduate student matriculation processes in the fall and spring semesters of the 2020-2021 academic year of the institutes operating in 36 universities of Turkey were examined using the descriptive survey method. The applications used in music education distance education were determined and examined in various aspects by literature review. It has been concluded that, in the process of matriculating students to music education graduate programs concerning the emergency distance education applications that occurred under pandemic conditions, institutes are primarily within the scope of educational sciences, more student quotas announced in the fall semester compared to the spring semester, application conditions and evaluation processes differ between universities, detailed information about science exam/interviews is mostly not found on the web pages of universities, exam processes mostly carried out face to face, and only two universities benefit from technological applications.

Keywords


  • Aksoy, Y., Güçlü, O. ve Nayir, A.E. (2020). Özel müzik kurslarının pandemi sürecindeki uzaktan eğitim durumları. Milli Eğitim Dergisi, Özel Sayı 49(1), 947-967.

  • Aydemir, M. (2018). Uzaktan Eğitim Program, Ders ve Materyal Tasarımı. Ankara: Eğitim Yayınevi.

  • Bahar, M. Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2015). Geleneksel-Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.

  • Başol, G. (2015). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.

  • Bilen, S. (2005). Lisansüstü müzik öğretmenliği programlarının karşılaştırılması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı (1), 257-263.

  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., … Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. https://doi.org/10.5281/zenodo.3878572

  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3), 112-144.

  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 3(2), 85-124.

  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.

  • Can, A.A. ve Yungul, O. (2017). Müzik eğitimi kurumlarında çalgı eğitimi alan lisansüstü öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(45), 155168.

  • Çakar, Ö. (2001). Fen Bilimleri Alanında Bilim Adamı Yetiştirme: Lisansüstü Eğitim. TÜBA Toplantı Serileri-7: Bilim Adamı Yetiştirme-Lisansüstü Eğitim. Ankara: TÜBİTAK Matbaası.

  • Çıkrıkçı, N. R. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.

  • Demirel, Ö. (Ed.). (2012). Gelecek için Eğitim-Farklı Ülkelerde Program Geliştirme Çalışmaları. Ankara: Pegem Akademi.

  • D’Orville, H. (2020). COVID‑19 causes unprecedented educational disruption: Is there a road towards a new normal? Prospects 49:11–15 https://doi.org/10.1007/s11125-020-09475-0Springer 27.03.2021 adresinden erişildi.

  • Ertürk, S. (1988). Türkiye’de eğitim felsefesi sorunu. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(3), 11-16.

  • Eskioğlu, I. (2010). YÖK’ün Lisansüstü program açma ölçütleri hakkında analitik tartışmalar ve müzik eğitimi alanı örneği. International Conference on New Trends in Education and Their Implications 11-13 Kasım 2010 içinde (s. 987-999). Türkiye: Antalya.

  • EXAMITY. (2021). Protect test integrity. https://www.examity.com/ adresinden erişildi.

  • EXAMUS (2021). Online proctoring solution. https://examus.net/ adresinden erişildi.

  • Gümüş, M. & Fırat, M. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmenin tercih edilme nedenlerinin belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 158-168.

  • Kalyoncu, N. (2004). Müzik öğretmeni yeterlikleri ve güncel müzik öğretmenliği lisans programı. 1924-2004 Musıkî Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu 7-10 Nisan 2004 içinde (s.510-525). Türkiye: SDÜ, Isparta.

  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.

  • Karip, E. (2012). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi

  • Tecimer, B. (2007). Müzik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar. Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı, 38. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS) 10-15 Eylül 2007 içinde (s. 447-454). Türkiye: Ankara.

  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Torrey, T. & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. EDUCAUSE review. http://www.cetla.howard.edu/workshops/docs/The%20Difference%20Between%20Emergency%20Re mote%20Teaching%20and%20Online%20Learning%20_%20EDUCAUSE%20(2).pdf adresinden

  • HONORLOCK (2021). Online exam proctoring with a human touch. https://honorlock.com/ adresinden erişildi.

  • Means, B., Bakia, M. & Murphy, R. (2014). Learning Online: What Research Tells Us About Whether, When and How. New York: Routledge.

  • MEB. (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar /2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf adresin-den erişildi.

  • MERCER/METTL. (2021). The global leaders in talent assessment. https://mettl.com/en-ae/ adresinden erişildi.

  • Özalkan, G.Ş. (2021). Uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme: Pandemi sürecinde sosyal bilimler eğitimini yeniden düşünmek. IJEASS, (4), 18-26.

  • Özmenteş, G. (2020). Covid-19 ve müzik: Wind of change. STRATA: İlişkisel Sosyal Bilimler Dergisi Covid Özel Sayı, 301-319 Ankara: Phoenix Yayınevi.

  • PEARSON VUE-ONVUE (2021). Online proctoring. https://home.pearsonvue.com/Test-takers/OnVUE-online- proctoring.aspx adresinden erişildi.

  • PROCTOREXAM. (2021). Leading online proctoring services. https://proctorexam.com/ adresinden erişildi.

  • PROCTORIO. (2021). Privacy and integrity for today's digital learning. https://proctorio.com/ adresinden erişildi.

  • PROCTOR TRACK. (2021). Trusted exam integrity. https://www.proctortrack.com/ adresinden erişildi.

  • PROCTORU. (2021). Real people secure exams. https://www.proctoru.com/ adresinden erişildi.

  • RESPONDUS. (2021). Assessment tools for learning systems. https://web.respondus.com/ adresinden erişildi.

  • Sarıkaya, M. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. GSED 27(46), 92-100.

  • Sakarya, G. & Zahal, O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44504

  • Sevinç, B. (2001). Türkiye' de lisansüstü eğitim uygulamaları, sorunlar ve uygulamalar. DEÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 25-40.

  • Simonson, M., Schlosser, C. & Orellana, A. (2011). Distance education research: a review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23(2-3), 124.

  • Şad, S, ve Akdağ, M. (2010). Evde eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 19-31.

  • Şendurur, P. (2021). OMÜ Eğitim Fakültesi Gelişim Seminerleri-I. YouTube konuşması. https://www.youtube.com/watch?v=A43_9YsaCkk adresinden erişildi.

  • Tan, Ş. (2019). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.

  • Tarman, S. (2006). Müzik Eğitiminin Temelleri. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.

  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. Müzik Eğitimcileri Derneği, 15, 8-9. http://muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/B-Tecimer_12.pdf adresinden erişildi.

  • Tekindal, S. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.

  • Turan, S. ve Zıngıl, G. (2013). Okul Değerlendirme-Teori, Araştırma ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi.

  • Uçan, A. (2018). Müzik Eğitimi – Temel Kavramlar, İlkeler, Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. Ankara: Arkadaş Yayınevi.

  • Uygun, N. ve Saraç, E. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelik tercihlerinin ders planları ile incelenmesi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 199-212.

  • Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1333-1348.

  • YÖK. (2016). Lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat? MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 adresinden erişildi.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics